OSHO DYNAMIC en KUNDALINI MEDITATIE

De Osho Dynamic en de Kundalini Meditatie vormen een tweeluik op het pad naar EENheid en VRIJheid.  Het zijn zéér actieve meditaties om je mannelijke aspect (your true core power) en je vrouwelijke aspect (het vrijuit stromen van je energie) te bekrachtigen.  Ze nodigen uit tot het bevrijden van je adem, je niet-gemaakte bewegingen, je onderdrukte klank.   Wil je meer harmonie ervaren door beide delen in jezelf duidelijker te ervaren en te helen, kom dan zeker eens proeven! 

De DYNAMIC MEDITATIE bestaat uit 5 delen.  Elk aspect van de meditatie is een symbolische verwijzing naar diverse aspecten van het leven : 

• CHAOTIC BREATHING : dit is een vurige ademhaling langs de neus met een steeds wisselend ritme om een krachtige energie op te wekken 

• EXPRESSION : die opgewekte energie gebruiken we om uiting te geven aan alles wat er is : alle emoties, alle bewegingen mogen getoond en geleefd worden 

• JUMPING : maak contact met je ware innerlijke kracht (als tegenhanger van je mentale wils- en overlevingskracht) door krachtig op en neer te bouncen op je hielen, met de armen omhoog. Ondertussen scandeer je steeds de mantra ‘HU HU HU’ vanuit het diepste van je buikcentrum 

• STATUE POSE : Geen beweging meer, geen gefriemel, geen zweetdruppel wegvegen, … Je houdt alle energie voor jezelf. De opgewekte energie hebben we gebruikt om onze patronen te doorbreken, geblokkeerde bewegingen en geluiden te bevrijden; waarna we ons ware krachtcentrum hebben wakker gemaakt. Het zaadje is geplant; het zuiveringswerk is gedaan. Nu laten we het over aan het universum en blijven bewust aanwezig kijken naar hoe het pad zich verder ontvouwt. 

• CELEBRATION : Na dit krachtige zelfhelingswerk is het tijd om te genieten. We dansen het leven in onszelf! 

 

DE KUNDALINI Meditatie bestaat uit 4 blokken : 

• SCHUDDEN : De kundalini energie zit opgeslagen in het bekken.  Die onderdrukte of geblokkeerde levenskracht wordt nu losgeschud. 

• EXPRESSIE   : Voel je innerlijke energiestroom en geef er uiting aan in je dans 

• ACTIEVE RUST : In deze fase kan je stilstaan of zitten. Breng je gedachten tot rust en observeer wat er in jou beweegt. 

• PASSIEVE RUST : heb je daarnet gestaan, dan kan je nu zitten; heb je daarnet al gezeten dan kan je je nu neerleggen.  Totale ontspanning door het yinne pad : de weg naar binnen.

 

Om het ego zoveel mogelijk buiten schot te zetten en jezelf volledige vrijheid te gunnen, doen we de meditaties met een blinddoek om!  Het yogamatje biedt iedereen de nodige, veilige ruimte. 

Vanwege de krachtige energie die opgewekt wordt is het raadzaam om de Dynamic Meditation 's ochtends vroeg en zo nuchter mogelijk te doen; de iets rustigere Kundalini Meditation doen we 's avonds, ter afsluiting van de dag.